Financieel

Jaarverslag 2021 Stichting Rijwielpaden Haaksbergen

1. Bijeenkomst bestuur
In 2021 heeft het bestuur op 14 april vergaderd. Op 18 januari 2022 heeft het bestuur overleg gehad om de financiën over 2021 te bespreken. De jaarstukken zijn voorgelegd aan de kascommissie en in orde bevonden.

2. Financiën
Ook in 2021 zijn de donaties licht gedaald. Het aantal donateurs neemt gestaag af. De penningmeester vermeldt, dat het totale toegezegde subsidiebedrag voor 2021 van de Gemeente binnen is. Het boekjaar wordt met een positief resultaat (€414) afgesloten. Zie tabel voor het volledige financiële overzicht.

3. Medewerkers
Het team van medewerkers bestond in 2021 uit: Gerrit Schepers, Leo Veldhuis, Frits Heinrich, Marcel Somhorst, Johan Put, Ben Nijland en Frans van Duist. Er wordt in twee teams (noord en zuid) gewerkt aan de reguliere werkzaamheden. Frans van Duist is reserve en vult de teams aan. Ook repareert hij de paden. Gedurende het seizoen ‘s middags, de rest van het jaar op verschillende tijdstippen. In de winter hebben Frans van Duist en Gerrit Schepers de kapotte en verdwenen palen vervangen. Tevens hebben zij de paden geëgaliseerd en bladvrij gemaakt.

4. Werkzaamheden
De werkzaamheden zijn dit jaar om 08.00 uur begonnen. Naast het reguliere werk hebben we besloten om alle paden in fasen te verhogen met grauwacke. Dit jaar hebben we In het voorjaar met behulp van de vrachtwagen van Twente Milieu de Veenweg in het Haaksbergerveen opgehoogd. In het najaar hebben we de Krakeelsweg-Hellenveldweg-Assinkweg opgehoogd. Daarnaast is het pad Smitterijweg-Buursestraat verbreed. Om dit alles te kunnen realiseren hebben we extra grauwacke gekocht. We begonnen met deze werkzaamheden om 07.30 uur.

5. Materiaal
Er zijn diverse reparaties aan aanhanger en vrachtauto geweest. Daarnaast hebben we door diefstal weer een nieuwe bosmaaier moeten aanschaffen. Om diefstal te voorkomen, worden de bosmaaier en de heggenschaar nu met een ketting en sloten vastgelegd aan de vrachtwagen.

6. Contact met de gemeente
Ook dit jaar is er overleg geweest met Beheer en Onderhoud en met de afdeling Welzijn (Linda ten Thije og Boonkkamp/Marion Vorkink ) over de subsidiebedragen en de hoeveelheid grauwacke die in 2021 gebruikt mag worden.

Johan Put, secr. SRH, 2022

ARCHIEF jaarverslagen

jaarverslag SRH 2020
jaarverslag SRH 2019